NOTIS

PERINGATAN!!!!

semua gambar kebanyakan ihsan dari Google, yang aku bahasakan sebagai pak cik gugle, kalau ada aku terambil dari private belog, selalu aku akan creditkan kepada mereka, kadang-kadang ada juga gambar itu dari simpanan aku sendiri.
so......

ambil apa yang korang nak dari blog ni, TAPI give n take la, dah ambil sila promote skit blog ni keyh?? kalau nak letak iklan kat sini sila tinggalkan link nanti aku promote. ingat!!! GIVE N TAKE bubye... selamat berblog~~~

Follow me I will follow U

Tuesday, March 5, 2013

Te Amo Sayang { ADra Adlina }


Sinopsis belakang Novel :

Faaeq Rifqi begitu pembersih dan tidak mampu bertolak ansur dengan sebarang bentuk kotoran walau habuk sekalipun. Kerjaya sebagai pramugara menjadikan dia lebih teliti dalam apa jua keadaan. Namun dapatkah Faaeq Rifqi memastikan dia akan jatuh cinta dengan wanita yang bersikap serupa dengannya?

Taipei menjadi destinasi pertemuan antara anak muda ini dengan si editor cemerkap Sara Irdina. Sara Irdina akhirnya tertawan dengan kematangan Faaeq Rifqi meski jejaka itu muda empat tahun daripadanya.Ikatan pernikahan membuka sisi baru buat mereka. Faaeq si pembersih rupanya berpasangan dengan Sara yang langsung tidak pandai melakukan kerja-kerja rumah.

Lalu bagaimanakah pasangan ini berkomunikasi? Dapatkah Faaeq bertahan dengan sikap isterinya yang ternyata amat kontra itu?

Novel terakhir yang aku akan baca.. kenapa? 
jangan salah faham, novel ini yang terakhir sebab sekarang ni kan banyak sangat novel cinta-cinta remeh-temeh, dan apabila baca ceria Faaeq dan Sara ni aku rasa macam kembali ke zaman remaja pulak. cinta main-main, sedangkan meerka dah menjangkau umur tahap dewasa. mungkin perkara remeh temeh yang di pertahankan si faaeq ni boleh dijadikan tauladan buat lelaki lelaki diluar sana. penulis mungkin nak mengangkat martambat seorang wanita, isteri dan ibu, watak irdina di tulis sangat baik, dari kurang baik dia berubag menjadi lebih baik dari sehari ke sahari, hanya untuk kebahagian keluarganya.

so, lelaki lelaki diluar sana sila ambil perhatian jika anda bersikap seperti si Faaeq, jangan sampai berlaku perkara yang tidak diingini, sehingga memusnahkan rumah tangga anda yang dibina atas dasar cinta. dan untuk wanita yang mengalami masalah yang sama cubalah berlembut dan sekali sekala berikan pengajaran kepada suami anda, yang paling penting, berbincang hati ke hati. hurmmm..


2 bintang untuk novel ini. aku tak rasa kick bila baca kisah Sara dan si Faaeq. huhuhuhuhu





2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...