NOTIS

PERINGATAN!!!!

semua gambar kebanyakan ihsan dari Google, yang aku bahasakan sebagai pak cik gugle, kalau ada aku terambil dari private belog, selalu aku akan creditkan kepada mereka, kadang-kadang ada juga gambar itu dari simpanan aku sendiri.
so......

ambil apa yang korang nak dari blog ni, TAPI give n take la, dah ambil sila promote skit blog ni keyh?? kalau nak letak iklan kat sini sila tinggalkan link nanti aku promote. ingat!!! GIVE N TAKE bubye... selamat berblog~~~

Follow me I will follow U

Sunday, February 10, 2013

Review Drama Korea { Cheongdamdong Alice }




cheongdamdong Alice sebenarnya di ambil sempena tajuk ala -ala alice in wonderland. mula-mula teaser drama ni keluar aku ingatkan cerita ini lebih kepada cerita fantasi macam citer ALice tu la, tapi bila dah start tengok, sangkaan aku meleset sungguh.


Han se Kyung lakonan mantap Moon Geun Youn yang sebelum ini populor dalam drama Mary me mary bersama hero pujaan Gan jeun suk oppa... hahahahha.. aku lebih suka panggil dia Mary, sebab watak tu memang melekat dengan dia. sesuai sangat.. kikikiki, sekarang ni dia tengah populor dengan citer baru ni la,  kisahnya apabila dia melakonkan watak Han Se Kyung yang hidupnya berpegang kepada prinsip, selagi kita berusaha keras maka kita akan berjaya (“L‘effort est ma force (Hard work is my strength). memang betul, setelah menghadapi pelbagai kesukaran dalam kehidupan harian akhirnya dia semakin lemah dan putus asa apabila dia melihat kawannya Soe yoon Joo yang kurang bijak darinya ternyata lebih bahagia, dan paling membuatkan dia membara apabila yoon joo tidak perlu bersusah payah untuk mendapatkan apa yang dia ada sekarang. menyedari dia silap membuat percatuaran hidup akhirnya dia meminta Yoon joo untuk mengajarnya bagaimana cara untuk dia lebih berjaya sepertinya. ironinya, dapatkah Han se Kyung melupakan segala prinsipnya selama ini?



 Seo Yoon-joo ( so yi  Hyun ) dalam citer ni memang terbaik, dia akan lakukan apa saja cara untuk dapatkan apa yang dihajati, kadang-kadang aku kagum dengan sifat dia, tapi sayangnya, cara yang digunakan amatlah tidak patut. jangan di tiru lah pulak. erm, yoon joo ni kawan kepada han se kyung, dia la yang banyak ajar han se macam mana cara nak ubah hidupnya dari bernasib malang kepada berjaya.

hahahha. ini hero baru, Jean Thierry Cha ( Park Shi Hoo ). kalau biasa kita tengok drama, heronya mesti cool, budget macho, hebat dan sebagainya la, tapi hero kita kali ni sangatlah Psiko boleh kata sedikit gila jugak la, walaupun masih di kategori sebagai kaya dan hensem.aku geram jugak dengan watak lelaki ni. tapi ada sebab mengapa dia jadi begitu, semuannya terungkai nanti.




citer ni baru je tamat siaran 27 januari lalu. sekarang ni aku tengah layan Flower Boy yang dah masuk episod 10, kekeke.. citer ni lagi best, my feberet actree Par shin Hye yang berlakon.. memang comel habis.. nanti aku reveiw,

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...