NOTIS

PERINGATAN!!!!

semua gambar kebanyakan ihsan dari Google, yang aku bahasakan sebagai pak cik gugle, kalau ada aku terambil dari private belog, selalu aku akan creditkan kepada mereka, kadang-kadang ada juga gambar itu dari simpanan aku sendiri.
so......

ambil apa yang korang nak dari blog ni, TAPI give n take la, dah ambil sila promote skit blog ni keyh?? kalau nak letak iklan kat sini sila tinggalkan link nanti aku promote. ingat!!! GIVE N TAKE bubye... selamat berblog~~~

Follow me I will follow U

Saturday, December 29, 2012

Review Novel Cinta 365 Hari { Norzailina Nordin }


Novel ini membuatkan aku tak sabar nak baca helaian demi helaian sehingga hujung cerita.

cerita ni berkisahkan seorg lelaki cina  ( Darren Ho ) yg telah jatuh hati dengan seorg perempuan melayu yg bukan seagama dgnnya (Erynn ),Darren berminat utk mendalami agama islam sejak dibangku sekolah lagi... Seterusnya,dia bertekad utk menukar agama setelah mengenali Erynn dgn lebih dekat...

Percintaan mereka dihalang oleh ibu Darren iaitu Madam Ho yg membantah dia berhubungan dengan perempuan yg bukan seagama dgnnya..sejak dibangku sekolah lagi Darren dilarang utk berkawan baik dengan Fitri..Namun Darrean tetap berhubung dgn kwn baiknya itu....

Suatu masa,Darren dipaksa berkahwin dgn perempuan pilihan ibunya utk mebalas jasa baik kawannya yg byk membantu dlm syarikat,tetapi pada hakikatknya dia masih mencintai Erynn..Dia tidak menjalankan tanggungjawabnya sebagai suami..Dia bersikap dingin pada Tania isterinya...Tania seorg yg 'workaholic' wlaupn masih muda,dia bijak dan berusaha utk memajukan lagi syarikat milik ayahnya..dia tidak mahu kalah sehingga mengabaikan kesihatan....

Wlaupn sudah berkahwin Darren masih tidak lupa pada kekasihnya itu,setiap detik dan hari akan dikira...cinta dia pada Erynn tidak pernah padam...Setelah Erynn mngetahui Darren telah berkahwin hati nya hancur..tetapi akhirnya dia dapat menerima ketentuan ini...mereka masih berhubungan walaupn Darren telah beristeri...

suatu hari Tania didapati mengidap leukimia yg memerlukan pemindahan sum-sum tulang yg sesuai..Darren risau akan isterinya dan cuba menghubungi Erynn utk menenangkan perasaannya...Erynn menolak utk berjumpa Darren kerana dia tahu jika dia berada di tempat Tania semestinya dia ingin suaminya berada disisi...

bagi aku saat yg menyentuh jiwa adalah bila Darren meminta Erynn mencium tangannya seperti seorg isteri mencium tgn suaminya...aku dapat bygkn reaksi muka Darren yg penuh menghrap...tetapi Erryn menolak dgn mengatakan perempuan tidak boleh bersentuhan sesama bukan muhrim...ape yg kelakarnye bila Darren mengingatkan Erynn semasa mereka bercuti di Bali disana mereka byk kali berpegangan tgn...namun Darren telah meminta maaf utk hal itu...

aku tertarik dgn watak Alias iaitu abah Erynn..bg aku watak itu sgt hidup dan blh buat aku ketawa dgn gelagatnya...heheehehehe

smpi cni jela aku citer..rugi tau korang kalau tak baca...ape yg Darren buat utk Erynn sgt 'sweet'....
adakah cinta mereka akan bersatu???itu korang kena la baca sendiri...


2 comments:

  1. memang best, penulis ni banyak citer yang best, terbaru 3 kata cinta, yg tu lebih kepada remaja sket, tp overall memang sesuai untuk semua lapisan pembaca

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...