NOTIS

PERINGATAN!!!!

semua gambar kebanyakan ihsan dari Google, yang aku bahasakan sebagai pak cik gugle, kalau ada aku terambil dari private belog, selalu aku akan creditkan kepada mereka, kadang-kadang ada juga gambar itu dari simpanan aku sendiri.
so......

ambil apa yang korang nak dari blog ni, TAPI give n take la, dah ambil sila promote skit blog ni keyh?? kalau nak letak iklan kat sini sila tinggalkan link nanti aku promote. ingat!!! GIVE N TAKE bubye... selamat berblog~~~

Follow me I will follow U

Monday, December 31, 2012

Review Drama Korea Arang And The Magistrate





 

 Arang lakonan Shin Min Ah merupakan anak magistrate zaman dinasti chosun yang dibunuh secara kejam, namun dia bangkit sebagai roh yang ingin mencari kebenaran terhadap kematian dia. menjadi hantu yang comel dan ceria, dia sentiasa melarikan diri dari si penangkap roh untuk di bawa ke neraka.

 Bertemu dengan anak muda Eun Oh lakonan Lee Jun Ki yang mempunyai kebolehan bercakap dengan roh. lelaki ini dalam pencarian mencari ibu kandungnya yang menghilangkan diri, apabila bertemu dengan arang, ada sesuatu yang membuatkan dia setuju untuk mencari punca kematian gadis ini. tanpa mereka sedari semuanya dalah rancangan dari ' syurga ' mereka yang menjalankan satu eksperimen bagi mendapatkan seseorang yang mereka sendiri sukar untuk tangani.


 Mereka bertiga ini adalah merupakan perancang utama semua yang berlaku, kalau nak tau yang baju putih kat depan tu sangat lah sweet.. hehehehe.. patutnya dia jadi hero pun ok.. wakakakak...


Macam macam la kejadian pelik yang berlaku yang menyebabkan kedua mereka ini jatuh hati.. Min Ah dengan Jung Ki memang sweet sangat, kalau tak babak sedih mesti babak kelakar yang membuatkan penonton memang tak kering gusi la.. sebenarnya ada kaitan antara maknya En Ho dengan Arang ni, hihihi.. semuanya bakal terungkai apabila Arang menemui siapa pembunuh dirinya yang sebenar, kalau jumpa dia boleh masuk syurga, itu lah kata kata Dewa yang dia jumpa masa buat pertaruhan dulu.

 

Mula Mula aku ingat pengakhiran cerita ini seperti yang aku sangkakan, tapi sangkaan aku meleret, tak sangka Penulis skrip buat ending yang mungkin menepati sangkaan orang lain, hahahah.. aku ??? tak terfikir pula happy ending..  wakakkaka...








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...